Skinande rena fönster!
- Fast pris per fönster
- Avtorkning av fönsterbleck ingår
- Ansvarsförsäkring
- Kvalitetsgaranti
Din bokning har skickats in
Tack %NAME% för att du kontaktade oss, vi kommer att svara snart
We faced problems while connecting to the server or receiving data from the server. Please wait for a few seconds and try again.
If the problem persists, then check your internet connectivity. If all other sites open fine, then please contact the administrator of this website with the following information.
TextStatus: undefined
HTTP Error: undefined
Some error has occured.
Så fungerar det
Nu kan du snabbt och enkelt få dina fönster putsade till bra pris och med RUT-avdrag. Låt våra proffs ge dig skinande rena fönster utan ränder, stänk eller flammor.
Du slipper det dåliga samvetet och krånglet med att putsa själv. Vi älskar att göra rent dina fönster och garanterar att du blir nöjd. Snart kan du också njuta av utsikten i ett ljusare och ännu trevligare hem.
Ange hur många fönster du vill få putsade och vilken typ av fönster det rör sig om. Det här är viktigt för at vi ska kunna ge dig ett korrekt pris, eftersom fönster med mycket spröjs, stora fasta glasytor eller fönster som sitter högt upp ställer extra höga krav på redskap och kompetens.
Därefter väljer du en tid som passar. Du anger om du vill vara hemma och släppa in oss, eller om du vill lämna in nyckeln till vårt kontor.
Om det finns befintliga skador (exempelvis repade glas, fönster med fel på låsvred eller trasiga persienner) ska du berätta det för oss innan vi börjar putsa dina fönster.
För att vi ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt är det viktigt att du förbereder inför fönsterputsningen genom att flytta skrymmande möbler, ta ner gardinerna och plocka bort blommor och föremål från fönsterbrädor. Glöm inte att lägga fram nycklar för fönsterlås om det finns sådana.
Våra andra tjänster!
Vanliga frågor & Svar
98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.
Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.
ja, om ni har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.
Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första städtillfälle. Är du nöjd med resultaten kan du välja att fortsätta med städabonnemang.
Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.
Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns.
Ja, vi har en tillvalslista på hemsidan. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.
Se till att ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse, skurhink med press och vanliga städmaterial såsom allrent, glasputs, köksspray och badrums spray.
Nej. Vi tar själva alltid kontakt med kunden efter första städtillfället för att höra om man är nöjd och om man är intresserad av att teckna ett abonnemang.
Ja. Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med Stöldskyddsföreningen (SSF). Det innebär att alla utav oss utkvitterade nycklar får en personlig stöldskyddsbricka som fästs tillsammans med nyckeln/nycklarna.
Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd.
Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset.
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.
Varför Ren Service?
Utbildad Personal
Alla våra anställda är utbildade och har fast anställning. För oss är trygghet viktigt och därför omfattas alla av kollektivavtal. Vi har många anställda med svenska som andraspråk och för dem erbjuder vi språkundervisning på jobbet. Vi ser varje individs potential och har intervjuat ett urval av alla dem som gjort karriär hos oss.
Ingen bindningstid
Vår hemstädning eller kontorsstädning har ingen bindningstid. Pausa ditt städabonnemang när du vill, du är alltid välkommen tillbaka när du behöver vår hjälp eller är i behov av service.
Kvalitetsgaranti
Vårt mål är att våra kunder skall vara helt nöjd med våra tjänster och vi ger en nöjd kund garanti, där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt!
Ansvarsförsäkring
Om en olycka skulle vara framme är vi noga med att ha en försäkring som täcker eventuella skador. Såklart är alla våra anställda också fullt försäkrade, både under arbetstid och till och från arbetet.