Akutstädning

Loading

Vill du ha hjälp med akutstädning?

Behöver ni en sista minuten städning men finner inte tiden eller orken? Lugn, vi hjälper er snabbt och effektivt! Boka akutstädning tryggt hos oss.  

Varför Ren Service?

Utbildad Personal

Alla våra anställda är utbildade och har fast anställning. För oss är trygghet viktigt och därför omfattas alla av kollektivavtal. Vi har många anställda med svenska som andraspråk och för dem erbjuder vi språkundervisning på jobbet. Vi ser varje individs potential och har intervjuat ett urval av alla dem som gjort karriär hos oss.

Ingen bindningstid

Vår hemstädning eller kontorsstädning har ingen bindningstid. Pausa ditt städabonnemang när du vill, du är alltid välkommen tillbaka när du behöver vår hjälp eller är i behov av service.

Kvalitetsgaranti

Vårt mål är att våra kunder skall vara helt nöjd med våra tjänster och vi ger en nöjd kund garanti, där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt!

Ansvarsförsäkring

Om en olycka skulle vara framme är vi noga med att ha en försäkring som täcker eventuella skador. Såklart är alla våra anställda också fullt försäkrade, både under arbetstid och till och från arbetet.

Vanliga frågor & Svar

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

 

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning, t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd. 

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en storstädning på en arbetsdag.

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Nej, städmaterial ingår inte.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.