Stockholms billigaste Flyttstädning

Flyttstädning inkl. Fönsterputs

Som du redan vet är det både tids- och energikrävande att flytta från en bostad till en annan. Du måste packa. Du måste bära. Och du måste se till att alla dina saker kommer fram till din nya bostad. Dessutom måste du flyttstäda ditt hem. Det tar också tid och energi.

Låt oss ta hand om flyttstädningen istället! Vi ser till att alla svåra, jobbiga och krångliga moment blir korrekt genomförda. Vi ser helt enkelt till att ditt hem blir skinande rent så att du får godkänt av värden och köparen.

Detta ingår i vår flyttstädning

Flyttstädning av kök

Flyttstädning av bostadsrum

Rengöring av badrum och toalett

Att tänka på inför flyttstädningen

Vi tillhandahåller allt material och utrustning för städningen. Tänk dock på att hemmet bör vara helt tomt när vi kommer för att vi skall kunna utföra städningen på ett bra sätt. Kyl och frys bör också vara urplockade avstängda och utdragna så att vi kommer åt att städa. Om det finns befintliga skador, som exempelvis fönster som inte går att öppna eller trasiga vitvaror, är det viktigt att du meddelar oss om dessa innan vi påbörjar städningen. Tänk också på att meddela oss om du vill att vi städar biytor såsom balkong, förråd eller garage eftersom detta bör beställas innan vi påbörjar städningen. När du beställt tjänsten kommer du att få en detaljerad orderbekräftelse där du kan se vad som gäller för just din bostad. Det kan variera beroende på omfattning, storlek och skick, så vi reserverar oss för eventuella ändringar.

Nöjd kund-garanti

Vår garanti innebär att vi åtgärdar det i vår flyttstädning som du inte är nöjd med. Reklamationer måste anmälas till oss inom tre arbetsdagar från städtillfället. Du kan läsa mer här.

RUT-avdrag

Tjänsten flyttstädning ingår i skattereduktionen för hushållsnära tjänster så du betalar bara 50% av kostnaden, direkt på fakturan.

Följande ingår EJ i priset och debiteras extra

Följande punkter ingår ej eller debiteras extra, läs våra villkor för fullständing information om vad som ingår, inte ingår och vad som debiteras extra.

Våra andra tjänster!


Akutstädning


Vissningsstädning


Fönsterputs


Storstädning

Vanliga frågor & Svar

När börjar flyttstädningen?

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Hur gör vi om vi flyttar samma dag?

Om ni flyttar samma morgon som städningen sker vill vi att ni tömmer kök och badrum först så börjar vi städningen där.

Måste jag vara hemma?

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Om de nyinflyttade ska flytta in samma dag?

Vi försöker om det är möjligt att ha ett rum helt klart när de kommer, under förutsättning att vi fått information om detta. Generellt avråder vi dock starkt från att ha flyttstädning och inflyttning samma dag då vi får svårt att garantera bästa städresultat och att alla ytor blir helt städade.

Hur lång tid tar en flyttstädning?

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag.

Lämnar ni garanti på städningen?

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Ingår fönsterputs i flyttstädningen?

Ja, fönsterputs ingår.

Ingår städmaterialet?

Ja städmaterial ingår.

Hur gör jag om jag inte kan vara hemma och öppna?

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Får man använda RUT-avdrag?

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Varför Ren Service?

Utbildad Personal

Alla våra anställda är utbildade och har fast anställning. För oss är trygghet viktigt och därför omfattas alla av kollektivavtal. Vi har många anställda med svenska som andraspråk och för dem erbjuder vi språkundervisning på jobbet. Vi ser varje individs potential och har intervjuat ett urval av alla dem som gjort karriär hos oss.

Ingen bindningstid

Vår hemstädning eller kontorsstädning har ingen bindningstid. Pausa ditt städabonnemang när du vill, du är alltid välkommen tillbaka när du behöver vår hjälp eller är i behov av service.

Kvalitetsgaranti

Vårt mål är att våra kunder skall vara helt nöjd med våra tjänster och vi ger en nöjd kund garanti, där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt!

Ansvarsförsäkring

Om en olycka skulle vara framme är vi noga med att ha en försäkring som täcker eventuella skador. Såklart är alla våra anställda också fullt försäkrade, både under arbetstid och till och från arbetet.