FRÅGOR & SVAR

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning, t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Vi rekommenderar att man har ett par storstädningar per år för att hålla städstandarden på en hög nivå. Även om ni har regelbunden städningen som känns tillfredställande finns det detaljer och utrymmen som inte tas om hand regelbundet.

Ja, fönsterputs ingår alltid våra storstädningar. Se till fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en storstädning på en arbetsdag.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd.

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Nej, i Storstädning ingår inga städmaterial men fönsterputs utrustning ingår.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

ja, om ni har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.

Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första städtillfälle. Är du nöjd med resultaten kan du välja att fortsätta med städabonnemang.

Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.

Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns.

Ja, vi har en tillvalslista på hemsidan. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.

Se till att ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse, skurhink med press och vanliga städmaterial såsom allrent, glasputs, köksspray och badrums spray.

Nej. Vi tar själva alltid kontakt med kunden efter första städtillfället för att höra om man är nöjd och om man är intresserad av att teckna ett abonnemang.

Ja. Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med Stöldskyddsföreningen (SSF). Det innebär att alla utav oss utkvitterade nycklar får en personlig stöldskyddsbricka som fästs tillsammans med nyckeln/nycklarna.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd.

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

 

Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Om ni flyttar samma morgon som städningen sker vill vi att ni tömmer kök och badrum först så börjar vi städningen där.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Vi försöker om det är möjligt att ha ett rum helt klart när de kommer, under förutsättning att vi fått information om detta. Generellt avråder vi dock starkt från att ha flyttstädning och inflyttning samma dag då vi får svårt att garantera bästa städresultat och att alla ytor blir helt städade.

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Ja, fönsterputs ingår.

Ja städmaterial ingår.

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.mnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vi baserar priset på uppdraget, inte på tiden. Detta innebär att ni kan få en uppskattning av tid när städaren har sett lägenheten.

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning (enligt överenskommelse med kunden), t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

De två städningarna är ganska lika, men det finns dock vissa skillnader. I visningsstäd ingår även rengöring intui ugn, intui micro, avtorkning av dörr och dörrkarmar, dammtorkning bakom element och avkalkning av väggar i badrummet. 

Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normal smutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset. Priset per timme blir då 250 kr/timme inklusive moms. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning eller specifika tilläggstjänster vid behov.

Nej, i visningsstädning ingår inga städmaterial men fönsterputs utrustning ingår.

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

 

Nej, fönsterputs ingår inte i priset, däremot är det en väldigt bra idé att putsa fönster i samband med visningsstädningen då bostaden uppfattas som större, renare och med bättre utsikt om fönstren är rena. 

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Det du som kund behöver tänka på är att se till att fönstren är tillgängliga för fönsterputsaren. Plocka undan lösa föremål som kan vara i vägen t.ex. gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Det kan också innebära att större möbler t.ex. soffa, måste flyttas eller skyddas med plast eller tidningar. Eventuell stege eller pall kan också behöva finnas på plats.

Det finns många aspekter att ta hänsyn till för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett er lokal, bostad eller fastighet alternativt att ni fyllt i vårt formulär för fönsterputsning, kan vi ge en uppskattad tidsåtgång.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Vi putsar fönster ända ner till -16°C.

Om era fönster öppnas inåt så kommer vi som planerat. Men om era fönster öppnas utåt hör vår fönsterputsare av sig strax innan utsatt tid för att boka in ett nytt tillfälle.

Ja, dock inte stege.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd. 

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast tre arbetsdagar innan städtillfället.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
 

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Nej, Städmaterial ingår inte.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Meddela typ av ytor på kyl och frys vid beställning så att rätt rengöringsmedel används. Se till att det är undanplockat från t.ex skruvar och tavlor på väggarna, disk, kläder och andra saker som kan störa utförandet av städningen. Vid tvätt av väggar och tak rekommenderar vi att ni tar bort bord och stolar då det finns risk att det droppar vatten och medel på möblerna.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd. 

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

 

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

 

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning, t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd. 

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en storstädning på en arbetsdag.

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Nej, städmaterial ingår inte.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Det beror på städningens storlek och städningsteamets körschema. Vi avslutar senast klockan 18:00.

Ja vi har med oss allting som behövs för en ”vanlig” byggstädning, behövs det någon extrautrustning så ska detta meddelas senast dagen innan städningen .

Ja, fönsterputs ingår alltid våra byggstädningar. Se till fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd.

 

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.