Frågor & svar


Storstädning



När börjar städningen?

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Vad ska jag tänka på innan städningen?

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning, t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Hur ofta behöver man storstäda ett hem?

Vi rekommenderar att man har ett par storstädningar per år för att hålla städstandarden på en hög nivå. Även om ni har regelbunden städningen som känns tillfredställande finns det detaljer och utrymmen som inte tas om hand regelbundet. 

Ingår fönsterputs i städningen?

Ja, fönsterputs ingår alltid våra storstädningar. Se till fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Måste jag vara hemma?

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Lämnar ni garanti på städningen?

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.






Hur lång tid tar en storstädning att utföra?
Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en storstädning på en arbetsdag.
Vad händer om vi inte är nöjda?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd.

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Ingår städmaterialet?

Nej, i Storstädning ingår inga städmaterial men fönsterputs utrustning ingår.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Får man använda RUT-avdrag?
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Flyttstädning



När börjar flyttstädningen?

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Hur gör vi om vi flyttar samma dag?

Om ni flyttar samma morgon som städningen sker vill vi att ni tömmer kök och badrum först så börjar vi städningen där.

Måste jag vara hemma?

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Hur lång tid tar en flyttstädning?

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag.

Om de nyinflyttade ska flytta in samma dag?

Vi försöker om det är möjligt att ha ett rum helt klart när de kommer, under förutsättning att vi fått information om detta. Generellt avråder vi dock starkt från att ha flyttstädning och inflyttning samma dag då vi får svårt att garantera bästa städresultat och att alla ytor blir helt städade.






Lämnar ni garanti på städningen?

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

 
Ingår fönsterputs i flyttstädningen?

Ja, fönsterputs ingår.

 
Ingår städmaterialet?

Ja städmaterial ingår.

Hur gör jag om jag inte kan vara hemma och öppna?

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Får man använda RUT-avdrag?

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.


Visningsstädning



Lämnar ni garanti på städningen?

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.mnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Hur lång tid tar det att visningsstäda min lägenhet?

Vi baserar priset på uppdraget, inte på tiden. Detta innebär att ni kan få en uppskattning av tid när städaren har sett lägenheten.

Vad ska jag tänka på innan städningen?

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning (enligt överenskommelse med kunden), t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Vad är skillnaden mellan visningsstäd och privatstädning?

De två städningarna är ganska lika, men det finns dock vissa skillnader. I visningsstäd ingår även rengöring intui ugn, intui micro, avtorkning av dörr och dörrkarmar, dammtorkning bakom element och avkalkning av väggar i badrummet. 






Vad händer om min bostad är hårt smutsad?

Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normal smutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset. Priset per timme blir då 250 kr/timme inklusive moms. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning eller specifika tilläggstjänster vid behov.

Ingår städmaterial i städningen?

Nej, i visningsstädning ingår inga städmaterial men fönsterputs utrustning ingår.

Hur gör jag om jag inte kan vara hemma och öppna?

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Ingår fönsterputs i visningsstädning?

Nej, fönsterputs ingår inte i priset, däremot är det en väldigt bra idé att putsa fönster i samband med visningsstädningen då bostaden uppfattas som större, renare och med bättre utsikt om fönstren är rena. 

Får man använda RUT-avdrag?
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Fönsterputsning



Lämnar ni garanti på städningen?

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Vad ska jag tänka på innan fönsterputsningen?

Det du som kund behöver tänka på är att se till att fönstren är tillgängliga för fönsterputsaren. Plocka undan lösa föremål som kan vara i vägen t.ex. gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Det kan också innebära att större möbler t.ex. soffa, måste flyttas eller skyddas med plast eller tidningar. Eventuell stege eller pall kan också behöva finnas på plats.

Hur lång tid tar det att putsa mina fönster?

Det finns många aspekter att ta hänsyn till för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett er lokal, bostad eller fastighet alternativt att ni fyllt i vårt formulär för fönsterputsning, kan vi ge en uppskattad tidsåtgång.

Måste jag vara hemma?

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Hur gör jag om jag inte kan vara hemma och öppna?

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.






Ner till hur många grader kan man putsa fönster?

Vi putsar fönster ända ner till -16°C.

 
Vad händer vid regn?
Om era fönster öppnas inåt så kommer vi som planerat. Men om era fönster öppnas utåt hör vår fönsterputsare av sig strax innan utsatt tid för att boka in ett nytt tillfälle.
 
Ingår städmaterialet?

Ja, dock inte stege.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Får man använda RUT-avdrag?
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Badrumstvätt



Måste jag vara hemma?

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Lämnar ni garanti på städningen?

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vad händer om vi inte är nöjda?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd. 

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.






Hur gör jag om jag inte kan vara hemma och öppna?

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast tre arbetsdagar innan städtillfället.

Vad har ni för avbokningsregler?
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
Får man använda RUT-avdrag?
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.
Ingår städmaterialet?

Nej, Städmaterial ingår inte.


Kökstvätt



Måste jag vara hemma?

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Lämnar ni garanti på städningen?

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vad ska jag tänka på innan kökstvätten?

Meddela typ av ytor på kyl och frys vid beställning så att rätt rengöringsmedel används. Se till att det är undanplockat från t.ex skruvar och tavlor på väggarna, disk, kläder och andra saker som kan störa utförandet av städningen. Vid tvätt av väggar och tak rekommenderar vi att ni tar bort bord och stolar då det finns risk att det droppar vatten och medel på möblerna.

Vad händer om vi inte är nöjda?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd. 






Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Hur gör jag om jag inte kan vara hemma och öppna?

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Vad har ni för avbokningsregler?
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
Får man använda RUT-avdrag?
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.


Akutstädning



När börjar städningen?

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 11.00.

Måste jag vara hemma?

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Lämnar ni garanti på städningen?

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vad ska jag tänka på innan städningen?

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning, t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Vad händer om vi inte är nöjda?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd. 






Hur lång tid tar en städning att utföra?

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en storstädning på en arbetsdag.

Vad händer om vi inte är nöjda?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd.

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Ingår städmaterialet?

Nej, städmaterial ingår inte.

Vad har ni för avbokningsregler?
Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
Får man använda RUT-avdrag?
Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Byggstädning



Lämnar ni garanti på städningen?

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Hur lång tid tar byggstädningen?

Det beror på städningens storlek och städningsteamets körschema. Vi avslutar senast klockan 18:00.

Har ni städmaterial med er?

Ja vi har med oss allting som behövs för en "vanlig" byggstädning, behövs det någon extrautrustning så ska detta meddelas senast dagen innan städningen .






Ingår fönsterputs i byggstädningen?

Ja, fönsterputs ingår alltid våra byggstädningar. Se till fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Vad har ni för avbokningsregler?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Vad händer om vi inte är nöjda?

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd.

Får man använda RUT-avdrag?

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.









Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Följ oss på sociala medier

Renservice © 2018 All Rights Reserved - Web design by SoulTech