Välkommen till Ren Service

Städfirma Nacka

Din Expert på Renhet och Komfort
Skapa Ren Perfektion i Ditt Hem med Städfirma Nacka

Högkvalitativ Städning från Nackas Framstående Städfirma

Städfirma Nacka är synonymt med högklassig städservice. Vi är dedikerade till att tillhandahålla överlägsna städtjänster som hemstädning, storstädning, flyttstädning och fönsterputsning. Vårt mål är att skapa en ren och välkomnande atmosfär i ditt hem eller på din arbetsplats.

Renhet och Skönhet i Varje Hörn – Städfirma Nacka Gör Skillnaden

Anpassad Hemstädning för Varje Nackabo

Som Nackas ledande städfirma erbjuder vi flexibla och skräddarsydda hemstädningstjänster. Våra tjänster är designade för att möta dina unika behov, oavsett om det gäller regelbunden veckostädning eller mer omfattande månadsstädning.

Omfattande Storstädning av Städfirma Nacka

Storstädning - Förvandla Ditt Hem till ett Skinande Rent Paradis

Vår storstädningstjänst är utformad för att ge ditt hem en grundlig och djupgående rengöring. Vi tar oss an varje utrymme i ditt hem, inklusive svåråtkomliga platser, för att säkerställa att varje yta är perfekt rengjord.

Vi förstår att detaljerna gör skillnaden. Därför inkluderar vår storstädningstjänst noggrann rengöring av svåråtkomliga områden, som under möbler och bakom apparater, samt detaljerad rengöring av lister, dörrhandtag och ljusarmaturer. Vårt mål är att ditt hem ska vara en plats där du kan slappna av och njuta, utan att oroa dig för smuts och oreda. Lita på att vår expertis som Städfirma i Stockholm kommer att ge dig ett hem som skiner med renhet och ordning.

Bekymmersfri Flytt med Städfirma Nackas Flyttstädning

Din Problemfria Lösning vid Flytt

På Städfirma Nacka är vi medvetna om de utmaningar och den stress som ofta följer med en flytt. Därför har vi utformat vår flyttstädningstjänst för att erbjuda en heltäckande lösning som underlättar din flyttprocess. Vi tar ett helhetsgrepp om städningen, både i ditt gamla och nya hem, för att säkerställa en smidig övergång.

Grundlig Rengöring av Ditt Gamla Hem Vår tjänst inkluderar en grundlig rengöring av ditt tidigare hem. Vi tar oss an allt från golv till tak, inklusive djuprengöring av kök och badrum, dammtorkning av alla ytor, fönsterputsning, samt rengöring av skåp och hyllor. Detta säkerställer att ditt gamla hem lämnas i ett skick som är mer än redo för de nya ägarna, vilket bidrar till en problemfri överlämning.

Ett Nystädat, Inbjudande Nytt Hem Likaså ser vi till att ditt nya hem är välkomnande och redo för dig att flytta in. Vårt team utför en omfattande rengöring av ditt nya boende innan du anländer, så att du kan börja ditt nya kapitel i ett rent och fräscht hem.

Städfirma Nacka

Professionell Expertis

Med år av erfarenhet är Ren Service en Städfirma i Stockholm som står för kvalitet och pålitlighet i varje uppdrag.

Utmärkt Kundservice

Kundnöjdhet är vår högsta prioritet. Vår Städfirma i Stockholm är känd för sin exceptionella service och uppmärksamhet på kundens behov.

Miljömedvetna Metoder

Som en ansvarsfull Städfirma i Stockholm använder vi miljövänliga rengöringsprodukter och metoder, vilket skyddar både din hälsa och miljön.

Konkurrenskraftiga Priser

Vi erbjuder högkvalitativa städtjänster till priser som är attraktiva och rättvisa, vilket gör oss till ett kostnadseffektivt val för städtjänster i Stockholm.

Anpassade Städlösningar

Vi erbjuder flexibla städtjänster som är skräddarsydda för att möta dina specifika behov - oavsett om det gäller hemstädning, storstädning eller flyttstädning.

Pålitlig och Ansvarsfull Personal

Vårt team består av erfarna och noggrant utvalda städare som tar fullt ansvar för att säkerställa renhet och ordning i ditt hem eller kontor.

Som din föredragna städfirma i Nacka är vi engagerade i att erbjuda en tjänst som inte bara möter, utan överträffar dina förväntningar. Vi är stolta över att vara en städfirma som sätter kunden i första hand.

Detta innehåll för en landningssida för “Städfirma Nacka” erbjuder ett omfattande och engagerande innehåll som är unikt och professionellt, och skräddarsytt för att tilltala den specifika marknaden i Nacka.

Dra Fördel av RUT-avdrag med Städfirma Nacka 

Spara på Städtjänster med Smarta Avdrag Som en del av vår service erbjuder vi möjligheten att utnyttja RUT-avdraget för att göra våra tjänster mer kostnadseffektiva för dig som kund.

Städfirma Nacka – Kvalitet och Bekvämlighet i Varje Städtjänst

Vårt Engagemang för Exceptionell Service

Frågor & Svar

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning, t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Vi rekommenderar att man har ett par storstädningar per år för att hålla städstandarden på en hög nivå. Även om ni har regelbunden städningen som känns tillfredställande finns det detaljer och utrymmen som inte tas om hand regelbundet.

Ja, fönsterputs ingår alltid våra storstädningar. Se till fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en storstädning på en arbetsdag.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd.

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Nej, i Storstädning ingår inga städmaterial men fönsterputs utrustning ingår.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

ja, om ni har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.

Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första städtillfälle. Är du nöjd med resultaten kan du välja att fortsätta med städabonnemang.

Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.

Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns.

Ja, vi har en tillvalslista på hemsidan. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.

Se till att ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse, skurhink med press och vanliga städmaterial såsom allrent, glasputs, köksspray och badrums spray.

Nej. Vi tar själva alltid kontakt med kunden efter första städtillfället för att höra om man är nöjd och om man är intresserad av att teckna ett abonnemang.

Ja. Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med Stöldskyddsföreningen (SSF). Det innebär att alla utav oss utkvitterade nycklar får en personlig stöldskyddsbricka som fästs tillsammans med nyckeln/nycklarna.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd.

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

 

Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Om ni flyttar samma morgon som städningen sker vill vi att ni tömmer kök och badrum först så börjar vi städningen där.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Vi försöker om det är möjligt att ha ett rum helt klart när de kommer, under förutsättning att vi fått information om detta. Generellt avråder vi dock starkt från att ha flyttstädning och inflyttning samma dag då vi får svårt att garantera bästa städresultat och att alla ytor blir helt städade.

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Ja, fönsterputs ingår.

Ja städmaterial ingår.

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.mnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi vill påpeka att det är bra om boende/inflyttande person kan närvara vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vi baserar priset på uppdraget, inte på tiden. Detta innebär att ni kan få en uppskattning av tid när städaren har sett lägenheten.

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning (enligt överenskommelse med kunden), t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

De två städningarna är ganska lika, men det finns dock vissa skillnader. I visningsstäd ingår även rengöring intui ugn, intui micro, avtorkning av dörr och dörrkarmar, dammtorkning bakom element och avkalkning av väggar i badrummet. 

Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normal smutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset. Priset per timme blir då 250 kr/timme inklusive moms. Naturligtvis kan vi avtala om en storstädning eller specifika tilläggstjänster vid behov.

Nej, i visningsstädning ingår inga städmaterial men fönsterputs utrustning ingår.

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

 

Nej, fönsterputs ingår inte i priset, däremot är det en väldigt bra idé att putsa fönster i samband med visningsstädningen då bostaden uppfattas som större, renare och med bättre utsikt om fönstren är rena. 

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Det du som kund behöver tänka på är att se till att fönstren är tillgängliga för fönsterputsaren. Plocka undan lösa föremål som kan vara i vägen t.ex. gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Det kan också innebära att större möbler t.ex. soffa, måste flyttas eller skyddas med plast eller tidningar. Eventuell stege eller pall kan också behöva finnas på plats.

Det finns många aspekter att ta hänsyn till för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett er lokal, bostad eller fastighet alternativt att ni fyllt i vårt formulär för fönsterputsning, kan vi ge en uppskattad tidsåtgång.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Vi putsar fönster ända ner till -16°C.

Om era fönster öppnas inåt så kommer vi som planerat. Men om era fönster öppnas utåt hör vår fönsterputsare av sig strax innan utsatt tid för att boka in ett nytt tillfälle.

Ja, dock inte stege.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd. 

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast tre arbetsdagar innan städtillfället.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.
 

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Nej, Städmaterial ingår inte.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Meddela typ av ytor på kyl och frys vid beställning så att rätt rengöringsmedel används. Se till att det är undanplockat från t.ex skruvar och tavlor på väggarna, disk, kläder och andra saker som kan störa utförandet av städningen. Vid tvätt av väggar och tak rekommenderar vi att ni tar bort bord och stolar då det finns risk att det droppar vatten och medel på möblerna.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd. 

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

 

Om du absolut inte kan vara hemma och öppna för personalen, kan du komma och lämna nycklarna till vårt kontor. Detta sker senast två arbetsdagar innan städtillfället.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Du behöver inte vara hemma under hela städningen/putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

 

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Det är lite att tänka på för att uppnå bästa resultat. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se också till att arbetsbänk och diskbänk är fria så att de går att rengöra. Plocka undan saker som kan vara i vägen för fönsterputsning, t ex gardiner, blomkrukor eller prydnadsföremål. Vid större föremål t ex soffa, så kan det vara bra om ni skyddar denna med plast eller tidningar.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd. 

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en storstädning på en arbetsdag.

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Nej, städmaterial ingår inte.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Vi ger en nöjd kund garanti där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Det beror på städningens storlek och städningsteamets körschema. Vi avslutar senast klockan 18:00.

Ja vi har med oss allting som behövs för en ”vanlig” byggstädning, behövs det någon extrautrustning så ska detta meddelas senast dagen innan städningen .

Ja, fönsterputs ingår alltid våra byggstädningar. Se till fönstret måste vara tillgängligt för fönsterputsaren, detta innebär att större möbler måste flyttas eller motsvarande om de är i vägen innan fönsterputsaren kommer.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 48 timmar efter att städningen är utförd.

 

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Upplev Skillnaden med Städfirma Nacka

Är Du Redo för En Renare och Skönare Vardag?

Kontakta oss för att skapa en städlösning som är perfekt anpassad för dina behov. Våra tjänster omfattar allt från hemstädning och flyttstädning till storstädning och fönsterputsning.

Förnya Din Bostad med Nackas Bästa Städtjänster

Förvandla Ditt Rum till ett Rent Rum – Ta Steget med Ren Service Idag!

Besöksadress

Sysslomansgatan 12 11241 Stockholm

Företagsinformation

Ren Service AB Org.nr: 556778-8228

Epost

Ej brådskande ärende, skicka ett mail till
[email protected]

Telefon

Kundtjänst (Öppet mån – fre 08:00 – 20:00)
070 040 32 32

Epost

Ej brådskande ärende, skicka ett mail till
[email protected]

Telefon

Kundtjänst (Öppet mån – fre 08:00 – 20:00)
070 040 32 32

Almmänna villkor


Senast uppdaterat 1 april 2021.

ALLMÄNNA VILLKOR FÖR HUSHÅLLSNÄRA TJÄNSTER TILL KONSUMENT

Evys Rent Hem & All Service AB, org. nr. 558990-6329 (“renservice.se”) tillhandahåller hushållsnära tjänster såsom exempelvis städning, tvättning, strykning, fönsterputs, trädgårdsarbete, flytthjälp och familjeservice (barnpassning och vardagsomsorg) (“Tjänsterna”).
Dessa allmänna villkor gäller mellan Renservice och en fysisk person (“Kunden”) som beställer en eller flera av Tjänsterna från Renservice. Sådan beställning kan ske genom undertecknandet av ett uppdragsavtal, eller genom beställning av Tjänsterna via Renservice s hemsida, i Renservice s applikation eller per telefon. Beställningen/uppdragsavtalet, tillsammans med dessa allmänna villkor och eventuella andra bilagor, utgör det avtal mellan Renservice och Kunden som reglerar villkoren för Renservice s tillhandahållande av Tjänsterna till Kunden (“Avtalet”). För det fall det skulle förekomma motstridigheter mellan dessa allmänna villkor och beställningen/uppdragsavtalet (inklusive eventuella bilagor) ska beställningen/uppdragsavtalet (inklusive eventuella bilagor) äga företräde framför dessa allmänna villkor.


1. RENSERVICE S TJÄNSTER
1.1 Kunden beställer Tjänsterna vid enstaka tillfällen enligt gällande prislista, eller som ett abonnemang med fast månadsavgift, enligt vad som framgår av Avtalet.

2. SÄRSKILDA VILLKOR FÖR VISSA AV TJÄNSTERNA
2.1 Flytt Vid flytt av bohag gäller BOHAG 2010 – Allmänna flyttbestämmelser för konsumenter (“Bohag 2010”) i dess helhet istället för dessa allmänna villkor med undantag för punkten 17 i Bohag 2010 som ersätts av punkten 18 i dessa allmänna villkor.
2.2 Familjeservice Vid familjeservice gäller inte punkten 3.2 i dessa allmänna villkor. Utbyte av ordinarie personal vid fall av sjukdom eller annan frånvaro får endast göras efter särskilt godkännande av Kunden.


3. RENSERVICE S ÅTAGANDEN
3.1 Renservice ska utföra Tjänsterna i enlighet med Avtalet. Tjänsterna ska utföras med omsorg och på ett i övrigt fackmannamässigt sätt. Renservice s personal ska inneha erforderlig utbildning för att utföra Tjänsterna och Renservice innehar de tillstånd som krävs för att utföra Tjänsterna på basis av kund inlämnad information.
3.2 Om det särskilt avtalats att viss angiven personal ska utföra Tjänsterna kommer Renservice göra sitt bästa för att åstadkomma detta. Vid sjukdom eller annan frånvaro har Renservice emellertid rätt att ersätta sådan angiven personal med annan personal.
3.3 Renservice har rätt att anlita underleverantörer för utförande av Tjänsterna. Renservice ansvarar dock fullt ut för sina underleverantörer såsom för sig själv.

4. KUNDENS ÅTAGANDEN
4.1 Kunden ska tillse att Renservice får tillträde till de utrymmen, samt tillgång den utrustning och det material som krävs för att Renservice ska kunna utföra Tjänsterna i enlighet med Avtalet. Det kan exempelvis röra sig om att Kunden ska tillhandahålla städutrustning (såsom ändamålsenlig dammsugare med munstycken), nycklar och portkod, samt information om hur Renservice får tillgång till den yta där Tjänsterna ska utföras. Om Renservice enligt Avtalet ska tillhandahålla utrustning eller material har Renservice rätt att debitera detta särskilt.
4.2 Kunden ska löpande informera och samråda med Renservice s personal om förhållanden som Renservice kan antas behöva få kännedom om för att kunna utföra Tjänsterna. Kunden ska särskilt informera om förekomsten av värdefulla och/eller ömtåliga föremål och material samt hur sådana föremål och material ska hanteras samt om befintliga ledningar och materialval i Kundens bostad som kan ha betydelse för Renservice s utförande av Tjänsterna.
4.3 Kunden är ansvarig för att informationen enligt punkten 4.2 hålls uppdaterad under hela avtalsperioden.
4.4 Kunden är skyldig att i samband med Avtalets upphörande hämta upp och kvittera ut nycklar som lämnats till Renservice på Renservice s kontor. Om Kunden inte hämtat ut sina nycklar inom en (1) månad från det att Renservice meddelat Kunden om att upphämtning ska ske, kommer Renservice att se till att nycklarna förstörs. Renservice kan på Kundens skriftliga begäran, skicka tillbaka nycklar till Kunden med rekommenderat brev eller på annat sätt. Sådant återlämnande sker dock helt på Kundens risk och Renservice bär inget ansvar i samband med detta.
4.5 Kunden ska tillse att Renservice s personal vid utförande av Tjänsterna erbjuds en god och säker arbetsmiljö i enlighet med gällande lagar och förordningar.


5. RENSERVICE S RÄTT ATT NEKA TJÄNSTER
5.1 Renservice har rätt att ensidigt vägra att utföra Tjänsterna om särskilda skäl föreligger. Med särskilda skäl avses exempelvis att Kunden eller medlemmar i Kundens hushåll inte uppträder på ett respektfullt sätt mot Renservice s personal, att utrustning eller material som Kunden tillhandahåller inte är lämpliga för ändamålet, att Kunden inte kan garantera en god och säker arbetsmiljö för Renservices personal eller att det föreligger omständigheter som är av sådan art att Renservice bedömer att det saknas rimliga förutsättningar att utföra Tjänsterna i enlighet med Avtalet.


6. OM- OCH AVBOKNING AV TJÄNSTER
Kunden har rätt att om- eller avboka utförandet av en Tjänst kostnadsfritt förutsatt att sådan om- eller avbokning sker minst fem (5) vardagar före den dag då Tjänsten skulle ha utförts.

7. ÅNGERRÄTT
8.1 Om Avtalet tecknats med Kunden på distans har Kunden ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Ångerrätten innebär att Kunden har rätt att frånträda Avtalet inom fjorton (14) dagar från Avtalets ingående.
8.2 Om Kunden utövar ångerrätten har Renservice rätt till en proportionell andel av det avtalade priset för de Tjänster som utförts tiden innan Kunden gav meddelande om utövande av ångerrätten.
8.3 Om Kunden önskar utöva sin ångerrätt ska Renservice underrättas om detta via e-post till [email protected]

8. FÖRHINDRAR
Vid förhinder förbehåller vi oss rätten att kunna avboka eller ändra tid/dag på grund av sjukdom eller andra oförutsedda problem

9. PRISER OCH AVGIFTER
9.1 Priser och eventuella avgifter för Tjänsterna framgår av Avtalet eller, om inget särskilt pris avtalats, av Renservice s från tid till annan gällande prislista. Om annat inte särskilt anges är samtliga priser angivna inklusive mervärdesskatt och utan eventuellt RUT-avdrag.
9.2 Renservice har rätt att debitera Kunden en serviceavgift som motsvarar Renservice s kostnader för städmedel material och utrustning samt RUT-administration.
9.3 Renservice har rätt att göra justeringar av avtalade priser baserat på utvecklingen av konsumentprisindex (KPI), lönejusteringar för anställda, andra förändringar i Renservice s kostnadsbas, lag, myndighetsbeslut, skatter, tullar eller andra offentliga pålagor samt liknande situationer som påverkar priset för Tjänsterna. Prisjusteringar ska meddelas Kunden minst en (1) månad i förväg. Om Kunden inte accepterar en prisjustering har Kunden rätt att inom två (2) veckor från mottagandet av Renservice s meddelande om prisjustering säga upp Avtalet till omedelbart upphörande.
9.4 Om Kunden under avtalsperioden utökar Tjänsternas omfattning eller om Renservice vid utförande av Tjänsterna tvingas vidta oförutsedda åtgärder för att kunna fullgöra sina åtaganden har Renservice rätt att debitera Kunden för utfört merarbete.
9.5 Renservice har även rätt att fakturera Kunden en reseavgift om Kundens bostad/lokal inte går att nå med kommunala färdmedel och/eller om avståndet mellan Kundens bostad/lokal och Renservice s närmaste kontor är mer än trettio (30) km.

10. RUTAVDRAG
10.1 Kunden kan utnyttja RUT-avdrag avseende Tjänsterna, om och i den mån RUT-avdrag är tillämpligt. Renservice följer i denna del de lagar och regler för RUT-avdrag som är tillämpliga från tid till annan.
10.2 Kunden ska informera Renservice om Kunden avser att utnyttja RUT-avdrag.
10.3 Om Skatteverket av någon anledning inte beviljar utbetalning av begärt belopp, har Renservice rätt att debitera Kunden motsvarande belopp. För mer information om RUT-avdrag, se www.skatteverket.se.

11. BETALNING OCH FRYSNING AV ABONNEMANG
11.1 Utförda Tjänster faktureras månadsvis i efterskott och betalning ska ske på i fakturan angivet förfallodatum.
11.2 Vid utebliven betalning har Renservice rätt till dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635) samt eventuell påminnelseavgift enligt lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader.
11.3 Vid Kundens dröjsmål med betalning har Renservice rätt att omedelbart avbryta utförandet av Tjänsterna och leverans av produkter (om tillämpligt), eller frysa Tjänsterna. Frysning av Tjänsterna innebär att inbokade Tjänstetillfällen tas bort och att nya Tjänstetillfällen inte kan bokas in av Kunden förrän Kunden till fullo betalat förfallna belopp till Renservice.
11.4 Eventuella invändningar från Kunden mot fakturan ska göras senast samma dag som fakturans förfallodag.

12. FÖRSÄKRING
12.1 Renservice ska under avtalsperioden inneha en ansvarsförsäkring som är lämplig i förhållande till Tjänsterna som omfattas av Avtalet. Renservice s försäkring omfattar inte skador orsakade av Kunden.
12.2 Kunden bör under avtalsperioden inneha en hemförsäkring som omfattar de utrymmen där Tjänsterna ska utföras.

13. UTEBLIVEN ELLER FELAKTIGT UTFÖRD TJÄNST
13.1 Om Renservice inte utför en Tjänst och det inte beror på omständigheter hänförliga till Kunden, ska Kunden inte debiteras för den aktuella Tjänsten.
13.2 Vid fel eller brist i Renservice s utförande av en Tjänst ska Renservice ges möjlighet att avhjälpa felet/bristen. Om felet/bristen inte kan avhjälpas, eller om felet/bristen kvarstår efter Renservice s försök till avhjälpande, har Kunden rätt till prisavdrag. Kunden har dock inte rätt till prisavdrag om Kunden inte givit Renservice tillfälle att försöka avhjälpa felet.
13.3 Ersättning för skador på egendom som uppstår vid Renservice s utförande av en Tjänst utgår endast om Kunden kan visa att Renservice orsakat den påstådda skadan.
13.4 Kunden ska reklamera fel eller brist avseende en utförd Tjänst till Renservice inom skälig tid från det att Kunden märkt, eller borde ha märkt, felet/bristen.
13.5 Om Kunden önskar reklamera en Tjänst ska Renservice underrättas om detta via e-post till: [email protected]. Kunden ska använda av Renservice anvisat formulär eller följa andra av Renservice givna instruktioner för reklamation och inkomma med sådant underlag (exempelvis bilder och information) som efterfrågas i formuläret.

14. ANSVARSBEGRÄNSNING
14.1 Renservice ansvarar endast för direkta skador som åsamkas Kunden som en direkt följd av fel eller brist i Renservice s utförande av Tjänsterna. Renservice ansvarar därmed aldrig för indirekta skador såsom exempelvis utebliven vinst, lönebortfall, semesterersättning, eller annan indirekt skada eller följdskada.
14.2 Renservice s totala ansvar för skador som uppstår under Avtalet ska för varje kalenderår vara begränsat till ett maximalt belopp motsvarande ett (1) prisbasbelopp enligt socialförsäkringsbalken (2010:110).
14.3 Ansvarsbegränsningen i punkterna 14.1 och 14.2 gäller inte för skador som uppstår i form av personskador eller om grov vårdslöshet eller uppsåt föreligger på Renservice s sida eller annars följer av tvingande lag.
14.4 Renservice ersätter inte skador som uppkommit på grund av (i) att Kunden uppgivit felaktig, eller underlåtit att uppge, information om särskilt värdefulla eller ömtåliga föremål enligt punkten 4.2 ovan, eller (ii) att lösa och fasta inventarier hos Kunden inte är korrekt monterade. Renservice ersätter inte heller förslitningsskador på fast och lös egendom såsom inventarier, golv och fönster som uppkommer vid normalt och ansvarsfullt utförande av Tjänsterna.
14.5 Om Kunden på grund av oaktsamhet eller försummelse varit medvållande till den skada som uppstått, ska Renservice s ansvar jämkas i förhållande till omfattningen av Kundens medvållande.

15. AVTALSTID OCH UPPSÄGNING
15.1 Om inte annat framgår av Avtalet gäller det tillsvidare från och med det undertecknandet och kan sägas upp av endera parten med iakttagande av en (1) månads uppsägningstid.
15.2 För Tjänster som omfattas av ett abonnemang gäller att om uppsägning sker före den 15:e i en månad, upphör Avtalet att gälla den sista dagen i innevarande månad. Om uppsägning sker den 15:e eller senare upphör Avtalet att gälla den sista dagen efterföljande månad.

15.3 Om någon av parterna väsentligen bryter mot bestämmelserna i Avtalet och inte vidtar rättelse inom tio (10) dagar efter mottagandet av en skriftlig begäran, har den andra parten rätt att säga upp Avtalet med omedelbar verkan.

16. PERSONUPPGIFTER
16.1 Renservice behandlar personuppgifter hänförliga till Kunden och i vissa fall Kundens närstående i samband med Tjänsternas utförande. För mer information om Renservices behandling av personuppgifter, se Renservices integritetspolicy.

17. ÖVRIGT
17.1 Kunden har inte rätt överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt Avtalet till annan. Renservice har dock rätt att överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt Avtalet till annan, under förutsättning att Kunden skriftligen meddelas om detta.
17.2 Dessa allmänna villkor kan från tid till annan komma att ändras av Renservice. Justeringar ska meddelas Kunden minst en (1) månad i förväg. Om Kunden inte accepterar de justerade villkoren ska Kunden ha rätt att säga upp Avtalet till omedelbart upphörande.

18. TVIST OCH LAGVAL
18.1 Om tvist uppstår och parterna inte kan lösa denna på egen hand har Kunden rätt att vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden med adress Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se, i den mån nämnden är behörig att pröva frågan.
18.2 Svensk rätt ska tillämpas på Avtalet.
18.3 Tvist med anledning av Avtalet ska avgöras av Stockholms tingsrätt. Kunden har dock rätt att väcka talan vid rätten i den ort där Kunden har sin hemvist i enlighet med 10 kap. 8a § rättegångsbalken.