Hemstädning

Loading

Professionell hjälp med städning!

Söker du professionell hjälp med städning i Stockholm? Hos oss får du alltid noggrann service med hemstädning och rengöring till ett rimligt pris. Vi skräddarsyr våra tjänster för hemstäd så att de passar dina behov och det är enkelt att boka online på vår hemsida.

Välkommen!

STÄDHJÄLP PÅ ABONNEMANG

Den mest populära av våra tjänster för hemstäd är vårt städabonnemang. Vi städar då regelbundet hemma hos dig, till exempel varje eller varannan vecka, och skräddarsyr självfallet vårt arbete så att det passar just dig. Kanske har du särskilda önskemål om vad som ska ingå i din hemstädning? Vi erbjuder även utökad städning som fönsterputsning eller strykning av kläder.

Med Ren Service får du hjälp att frigöra tid, kraft och energi till att njuta av vardagen. Vår duktiga och serviceorienterade personal ser till att du kan känna dig trygg med vår städning. Du får rent och fint hemma utan att du själv behöver oroa dig för damm och smuts!

Priser efter Rutavdrag:

Mån-Tis 152 kr/tim 

Ons-Fre 172 kr/tim 

Boka hos oss

Vi rekommenderar att du börjar med en grundlig uppstartstädning vid ett enstaka tillfälle för att sedan boka hemstäd på abonnemang för det vardagliga underhållet. Det är enkelt att boka städhjälp online på vår hemsida och du kan också ringa eller maila om du har frågor.

Varför Ren Service?

Utbildad Personal

Alla våra anställda är utbildade och har fast anställning. För oss är trygghet viktigt och därför omfattas alla av kollektivavtal. Vi har många anställda med svenska som andraspråk och för dem erbjuder vi språkundervisning på jobbet. Vi ser varje individs potential och har intervjuat ett urval av alla dem som gjort karriär hos oss.

Ingen bindningstid

Vår hemstädning eller kontorsstädning har ingen bindningstid. Pausa ditt städabonnemang när du vill, du är alltid välkommen tillbaka när du behöver vår hjälp eller är i behov av service.

Kvalitetsgaranti

Vårt mål är att våra kunder skall vara helt nöjd med våra tjänster och vi ger en nöjd kund garanti, där du som kund har möjlighet att inom 24 timmar efter genomförd städning höra av dig om det skulle vara något du är missnöjd med och få det åtgärdat kostnadsfritt!

Ansvarsförsäkring

Om en olycka skulle vara framme är vi noga med att ha en försäkring som täcker eventuella skador. Såklart är alla våra anställda också fullt försäkrade, både under arbetstid och till och från arbetet.

Vanliga frågor & Svar

98 % av alla städningar börjar kl 09.00 på vardagar. På helgdagar och röda dagar börjar vi kl 09.00 eller 11.00.

Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städningen påbörjas och avslutas behöver vi ingen nyckel.

ja, om ni har avtal (abonnemang) med oss är det alltid samma person som kommer, utom vid sjukdom eller semester. Då skickar vi en vikarie istället.

Efter att du tagit kontakt med oss, bokar vi in ett första städtillfälle. Är du nöjd med resultaten kan du välja att fortsätta med städabonnemang.

Var gärna hemma vid första städtillfället och se att du blir nöjd med resultatet. Plocka undan leksaker, kläder och andra lösa föremål, för att förenkla städningen. Se till att arbetsbänkar och diskbänk är fria så att de går att rengöra.

Ja, det är bra om du är hemma vid första städtillfället för att träffa personen som städar och för att t.ex. visa var städmaterialet finns.

Ja, vi har en tillvalslista på hemsidan. Är det något du saknar ta gärna kontakt med oss så försöker vi lösa det.

Se till att ha en välfungerande dammsugare med tom dammsugarpåse, skurhink med press och vanliga städmaterial såsom allrent, glasputs, köksspray och badrums spray.

Nej. Vi tar själva alltid kontakt med kunden efter första städtillfället för att höra om man är nöjd och om man är intresserad av att teckna ett abonnemang.

Ja. Som en del i vårt kvalitetsarbete så har vi ett samarbete med Stöldskyddsföreningen (SSF). Det innebär att alla utav oss utkvitterade nycklar får en personlig stöldskyddsbricka som fästs tillsammans med nyckeln/nycklarna.

Om det är något som vi missat i utförandet kan ni alltid ta kontakt med oss så ser vi till att felet avhjälps. Om ni själva åtgärdar felet innan Renservice kontaktas eller får möjlighet att kontrollera felet, utgår ingen ersättning. Det är viktigt att meddela eventuella fel inom 24 timmar efter att städningen är utförd.

Renservice är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle har kunden rätt till avbokning utan kostnad. Vid avbokning senare betalar kunden enligt följande: 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 50 % av priset, 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället 75 % av priset och avbokning samma dag debiteras fullt pris. Notera att avbokningskostnaden inte berättigar till RUT-avdrag.

 

Vid hårt smutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset, vilket är baserat på en normalsmutsad bostad. I fall där hårt smutsad bostad förekommer, debiteras kunden ett extra tillägg. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städning enbart utföras i timmar motsvarande det avtalade priset.

Ja, du får använda RUT-avdrag som skattbetalande privatperson som är minst 18 år vid beskattningsårets utgång. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Dödsboet kan bara få RUT-avdrag på uppdrag som har utförts före dödsfallet. Efterlevande familj kan inte få RUT-avdrag för arbete som har utförts i förälders bostad efter dödsfallet.

Det finns många aspekter att ta hänsyn till vid städning hemma för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett bostaden kan vi ge en mer exakt tidsuppskattning. I vårt utförande utgår vi alltid från de städuppgifter vi åtagit oss, dvs. vår personal är hos dig den tid det tar att utföra dessa.