Maximera Din Flyttfirma Stockholm-upplevelse med Preo Express

Flyttfirma Stockholm

Flytta kan vara både en spännande och utmanande tid, särskilt om du befinner dig i den livliga staden Stockholm. Med alla detaljer att se över och saker att organisera, är det en enorm lättnad att ha hjälp från pålitliga proffs. Det är här Preo Express, en ledande Flyttfirma i Stockholm, kommer in.

Preo Express har specialiserat sig på att leverera sömlösa och stressfria flyttningar för Stockholm-bor. Med vårt team av erfarna proffs, omfattande resurser och djupgående förståelse för det unika i varje flytt, är vi stolta över att vara Stockholmarnas förstahandsval när det gäller flytthjälp.

Men vad skiljer oss från mängden? Varför anses Preo Express vara den bästa flyttfirman i Stockholm?

Det handlar om att vi är mer än bara en flyttfirma. Vi är dina partners i hela flyttprocessen. Vi förstår att varje flytt är unik, med egna utmaningar och behov. Därför erbjuder vi skräddarsydda lösningar för att säkerställa en sömlös övergång till ditt nya hem eller kontor.

Vi tror att en bra flytt är mer än bara att förflytta dina saker från punkt A till punkt B. Det handlar om att minimera avbrott, undvika skador och se till att allt sköts med största möjliga omsorg och professionalism. Det är vad vi på Preo Express syftar till att göra.

Oavsett om du flyttar inom Stockholm eller längre bort, kommer vi att arbeta med dig varje steg på vägen. Vi vet att rengöring kan vara ett av de mest tidskrävande och stressande stegen i flyttprocessen. Därför är vi stolta över att samarbeta med Renservice.se, en av de bästa städfirmorna i Stockholm, för att erbjuda våra kunder högkvalitativa flyttstädningstjänster.

Med Preo Express kan du känna dig trygg i vetskapen om att ditt flytt kommer att hanteras med yttersta professionalism och omsorg. Vi är inte nöjda förrän du är det.

Om du planerar en flytt i Stockholm, låt oss visa dig vad en förstklassig flytthjälp kan göra för dig. Kontakta Preo Express idag och upptäck varför vi anses vara den bästa flyttfirman i Stockholm.

Almmänna villkor


Senast uppdaterat 1 april 2021.

ALLMÄNNA VILLKOR FÖR HUSHÅLLSNÄRA TJÄNSTER TILL KONSUMENT

Evys Rent Hem & All Service AB, org. nr. 558990-6329 (“renservice.se”) tillhandahåller hushållsnära tjänster såsom exempelvis städning, tvättning, strykning, fönsterputs, trädgårdsarbete, flytthjälp och familjeservice (barnpassning och vardagsomsorg) (“Tjänsterna”).
Dessa allmänna villkor gäller mellan Renservice och en fysisk person (“Kunden”) som beställer en eller flera av Tjänsterna från Renservice. Sådan beställning kan ske genom undertecknandet av ett uppdragsavtal, eller genom beställning av Tjänsterna via Renservice s hemsida, i Renservice s applikation eller per telefon. Beställningen/uppdragsavtalet, tillsammans med dessa allmänna villkor och eventuella andra bilagor, utgör det avtal mellan Renservice och Kunden som reglerar villkoren för Renservice s tillhandahållande av Tjänsterna till Kunden (“Avtalet”). För det fall det skulle förekomma motstridigheter mellan dessa allmänna villkor och beställningen/uppdragsavtalet (inklusive eventuella bilagor) ska beställningen/uppdragsavtalet (inklusive eventuella bilagor) äga företräde framför dessa allmänna villkor.


1. RENSERVICE S TJÄNSTER
1.1 Kunden beställer Tjänsterna vid enstaka tillfällen enligt gällande prislista, eller som ett abonnemang med fast månadsavgift, enligt vad som framgår av Avtalet.

2. SÄRSKILDA VILLKOR FÖR VISSA AV TJÄNSTERNA
2.1 Flytt Vid flytt av bohag gäller BOHAG 2010 – Allmänna flyttbestämmelser för konsumenter (“Bohag 2010”) i dess helhet istället för dessa allmänna villkor med undantag för punkten 17 i Bohag 2010 som ersätts av punkten 18 i dessa allmänna villkor.
2.2 Familjeservice Vid familjeservice gäller inte punkten 3.2 i dessa allmänna villkor. Utbyte av ordinarie personal vid fall av sjukdom eller annan frånvaro får endast göras efter särskilt godkännande av Kunden.


3. RENSERVICE S ÅTAGANDEN
3.1 Renservice ska utföra Tjänsterna i enlighet med Avtalet. Tjänsterna ska utföras med omsorg och på ett i övrigt fackmannamässigt sätt. Renservice s personal ska inneha erforderlig utbildning för att utföra Tjänsterna och Renservice innehar de tillstånd som krävs för att utföra Tjänsterna på basis av kund inlämnad information.
3.2 Om det särskilt avtalats att viss angiven personal ska utföra Tjänsterna kommer Renservice göra sitt bästa för att åstadkomma detta. Vid sjukdom eller annan frånvaro har Renservice emellertid rätt att ersätta sådan angiven personal med annan personal.
3.3 Renservice har rätt att anlita underleverantörer för utförande av Tjänsterna. Renservice ansvarar dock fullt ut för sina underleverantörer såsom för sig själv.

4. KUNDENS ÅTAGANDEN
4.1 Kunden ska tillse att Renservice får tillträde till de utrymmen, samt tillgång den utrustning och det material som krävs för att Renservice ska kunna utföra Tjänsterna i enlighet med Avtalet. Det kan exempelvis röra sig om att Kunden ska tillhandahålla städutrustning (såsom ändamålsenlig dammsugare med munstycken), nycklar och portkod, samt information om hur Renservice får tillgång till den yta där Tjänsterna ska utföras. Om Renservice enligt Avtalet ska tillhandahålla utrustning eller material har Renservice rätt att debitera detta särskilt.
4.2 Kunden ska löpande informera och samråda med Renservice s personal om förhållanden som Renservice kan antas behöva få kännedom om för att kunna utföra Tjänsterna. Kunden ska särskilt informera om förekomsten av värdefulla och/eller ömtåliga föremål och material samt hur sådana föremål och material ska hanteras samt om befintliga ledningar och materialval i Kundens bostad som kan ha betydelse för Renservice s utförande av Tjänsterna.
4.3 Kunden är ansvarig för att informationen enligt punkten 4.2 hålls uppdaterad under hela avtalsperioden.
4.4 Kunden är skyldig att i samband med Avtalets upphörande hämta upp och kvittera ut nycklar som lämnats till Renservice på Renservice s kontor. Om Kunden inte hämtat ut sina nycklar inom en (1) månad från det att Renservice meddelat Kunden om att upphämtning ska ske, kommer Renservice att se till att nycklarna förstörs. Renservice kan på Kundens skriftliga begäran, skicka tillbaka nycklar till Kunden med rekommenderat brev eller på annat sätt. Sådant återlämnande sker dock helt på Kundens risk och Renservice bär inget ansvar i samband med detta.
4.5 Kunden ska tillse att Renservice s personal vid utförande av Tjänsterna erbjuds en god och säker arbetsmiljö i enlighet med gällande lagar och förordningar.


5. RENSERVICE S RÄTT ATT NEKA TJÄNSTER
5.1 Renservice har rätt att ensidigt vägra att utföra Tjänsterna om särskilda skäl föreligger. Med särskilda skäl avses exempelvis att Kunden eller medlemmar i Kundens hushåll inte uppträder på ett respektfullt sätt mot Renservice s personal, att utrustning eller material som Kunden tillhandahåller inte är lämpliga för ändamålet, att Kunden inte kan garantera en god och säker arbetsmiljö för Renservices personal eller att det föreligger omständigheter som är av sådan art att Renservice bedömer att det saknas rimliga förutsättningar att utföra Tjänsterna i enlighet med Avtalet.


6. OM- OCH AVBOKNING AV TJÄNSTER
Kunden har rätt att om- eller avboka utförandet av en Tjänst kostnadsfritt förutsatt att sådan om- eller avbokning sker minst fem (5) vardagar före den dag då Tjänsten skulle ha utförts.

7. ÅNGERRÄTT
8.1 Om Avtalet tecknats med Kunden på distans har Kunden ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Ångerrätten innebär att Kunden har rätt att frånträda Avtalet inom fjorton (14) dagar från Avtalets ingående.
8.2 Om Kunden utövar ångerrätten har Renservice rätt till en proportionell andel av det avtalade priset för de Tjänster som utförts tiden innan Kunden gav meddelande om utövande av ångerrätten.
8.3 Om Kunden önskar utöva sin ångerrätt ska Renservice underrättas om detta via e-post till [email protected]

8. FÖRHINDRAR
Vid förhinder förbehåller vi oss rätten att kunna avboka eller ändra tid/dag på grund av sjukdom eller andra oförutsedda problem

9. PRISER OCH AVGIFTER
9.1 Priser och eventuella avgifter för Tjänsterna framgår av Avtalet eller, om inget särskilt pris avtalats, av Renservice s från tid till annan gällande prislista. Om annat inte särskilt anges är samtliga priser angivna inklusive mervärdesskatt och utan eventuellt RUT-avdrag.
9.2 Renservice har rätt att debitera Kunden en serviceavgift som motsvarar Renservice s kostnader för städmedel material och utrustning samt RUT-administration.
9.3 Renservice har rätt att göra justeringar av avtalade priser baserat på utvecklingen av konsumentprisindex (KPI), lönejusteringar för anställda, andra förändringar i Renservice s kostnadsbas, lag, myndighetsbeslut, skatter, tullar eller andra offentliga pålagor samt liknande situationer som påverkar priset för Tjänsterna. Prisjusteringar ska meddelas Kunden minst en (1) månad i förväg. Om Kunden inte accepterar en prisjustering har Kunden rätt att inom två (2) veckor från mottagandet av Renservice s meddelande om prisjustering säga upp Avtalet till omedelbart upphörande.
9.4 Om Kunden under avtalsperioden utökar Tjänsternas omfattning eller om Renservice vid utförande av Tjänsterna tvingas vidta oförutsedda åtgärder för att kunna fullgöra sina åtaganden har Renservice rätt att debitera Kunden för utfört merarbete.
9.5 Renservice har även rätt att fakturera Kunden en reseavgift om Kundens bostad/lokal inte går att nå med kommunala färdmedel och/eller om avståndet mellan Kundens bostad/lokal och Renservice s närmaste kontor är mer än trettio (30) km.

10. RUTAVDRAG
10.1 Kunden kan utnyttja RUT-avdrag avseende Tjänsterna, om och i den mån RUT-avdrag är tillämpligt. Renservice följer i denna del de lagar och regler för RUT-avdrag som är tillämpliga från tid till annan.
10.2 Kunden ska informera Renservice om Kunden avser att utnyttja RUT-avdrag.
10.3 Om Skatteverket av någon anledning inte beviljar utbetalning av begärt belopp, har Renservice rätt att debitera Kunden motsvarande belopp. För mer information om RUT-avdrag, se www.skatteverket.se.

11. BETALNING OCH FRYSNING AV ABONNEMANG
11.1 Utförda Tjänster faktureras månadsvis i efterskott och betalning ska ske på i fakturan angivet förfallodatum.
11.2 Vid utebliven betalning har Renservice rätt till dröjsmålsränta enligt räntelagen (1975:635) samt eventuell påminnelseavgift enligt lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader.
11.3 Vid Kundens dröjsmål med betalning har Renservice rätt att omedelbart avbryta utförandet av Tjänsterna och leverans av produkter (om tillämpligt), eller frysa Tjänsterna. Frysning av Tjänsterna innebär att inbokade Tjänstetillfällen tas bort och att nya Tjänstetillfällen inte kan bokas in av Kunden förrän Kunden till fullo betalat förfallna belopp till Renservice.
11.4 Eventuella invändningar från Kunden mot fakturan ska göras senast samma dag som fakturans förfallodag.

12. FÖRSÄKRING
12.1 Renservice ska under avtalsperioden inneha en ansvarsförsäkring som är lämplig i förhållande till Tjänsterna som omfattas av Avtalet. Renservice s försäkring omfattar inte skador orsakade av Kunden.
12.2 Kunden bör under avtalsperioden inneha en hemförsäkring som omfattar de utrymmen där Tjänsterna ska utföras.

13. UTEBLIVEN ELLER FELAKTIGT UTFÖRD TJÄNST
13.1 Om Renservice inte utför en Tjänst och det inte beror på omständigheter hänförliga till Kunden, ska Kunden inte debiteras för den aktuella Tjänsten.
13.2 Vid fel eller brist i Renservice s utförande av en Tjänst ska Renservice ges möjlighet att avhjälpa felet/bristen. Om felet/bristen inte kan avhjälpas, eller om felet/bristen kvarstår efter Renservice s försök till avhjälpande, har Kunden rätt till prisavdrag. Kunden har dock inte rätt till prisavdrag om Kunden inte givit Renservice tillfälle att försöka avhjälpa felet.
13.3 Ersättning för skador på egendom som uppstår vid Renservice s utförande av en Tjänst utgår endast om Kunden kan visa att Renservice orsakat den påstådda skadan.
13.4 Kunden ska reklamera fel eller brist avseende en utförd Tjänst till Renservice inom skälig tid från det att Kunden märkt, eller borde ha märkt, felet/bristen.
13.5 Om Kunden önskar reklamera en Tjänst ska Renservice underrättas om detta via e-post till: [email protected]. Kunden ska använda av Renservice anvisat formulär eller följa andra av Renservice givna instruktioner för reklamation och inkomma med sådant underlag (exempelvis bilder och information) som efterfrågas i formuläret.

14. ANSVARSBEGRÄNSNING
14.1 Renservice ansvarar endast för direkta skador som åsamkas Kunden som en direkt följd av fel eller brist i Renservice s utförande av Tjänsterna. Renservice ansvarar därmed aldrig för indirekta skador såsom exempelvis utebliven vinst, lönebortfall, semesterersättning, eller annan indirekt skada eller följdskada.
14.2 Renservice s totala ansvar för skador som uppstår under Avtalet ska för varje kalenderår vara begränsat till ett maximalt belopp motsvarande ett (1) prisbasbelopp enligt socialförsäkringsbalken (2010:110).
14.3 Ansvarsbegränsningen i punkterna 14.1 och 14.2 gäller inte för skador som uppstår i form av personskador eller om grov vårdslöshet eller uppsåt föreligger på Renservice s sida eller annars följer av tvingande lag.
14.4 Renservice ersätter inte skador som uppkommit på grund av (i) att Kunden uppgivit felaktig, eller underlåtit att uppge, information om särskilt värdefulla eller ömtåliga föremål enligt punkten 4.2 ovan, eller (ii) att lösa och fasta inventarier hos Kunden inte är korrekt monterade. Renservice ersätter inte heller förslitningsskador på fast och lös egendom såsom inventarier, golv och fönster som uppkommer vid normalt och ansvarsfullt utförande av Tjänsterna.
14.5 Om Kunden på grund av oaktsamhet eller försummelse varit medvållande till den skada som uppstått, ska Renservice s ansvar jämkas i förhållande till omfattningen av Kundens medvållande.

15. AVTALSTID OCH UPPSÄGNING
15.1 Om inte annat framgår av Avtalet gäller det tillsvidare från och med det undertecknandet och kan sägas upp av endera parten med iakttagande av en (1) månads uppsägningstid.
15.2 För Tjänster som omfattas av ett abonnemang gäller att om uppsägning sker före den 15:e i en månad, upphör Avtalet att gälla den sista dagen i innevarande månad. Om uppsägning sker den 15:e eller senare upphör Avtalet att gälla den sista dagen efterföljande månad.

15.3 Om någon av parterna väsentligen bryter mot bestämmelserna i Avtalet och inte vidtar rättelse inom tio (10) dagar efter mottagandet av en skriftlig begäran, har den andra parten rätt att säga upp Avtalet med omedelbar verkan.

16. PERSONUPPGIFTER
16.1 Renservice behandlar personuppgifter hänförliga till Kunden och i vissa fall Kundens närstående i samband med Tjänsternas utförande. För mer information om Renservices behandling av personuppgifter, se Renservices integritetspolicy.

17. ÖVRIGT
17.1 Kunden har inte rätt överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt Avtalet till annan. Renservice har dock rätt att överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt Avtalet till annan, under förutsättning att Kunden skriftligen meddelas om detta.
17.2 Dessa allmänna villkor kan från tid till annan komma att ändras av Renservice. Justeringar ska meddelas Kunden minst en (1) månad i förväg. Om Kunden inte accepterar de justerade villkoren ska Kunden ha rätt att säga upp Avtalet till omedelbart upphörande.

18. TVIST OCH LAGVAL
18.1 Om tvist uppstår och parterna inte kan lösa denna på egen hand har Kunden rätt att vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden med adress Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se, i den mån nämnden är behörig att pröva frågan.
18.2 Svensk rätt ska tillämpas på Avtalet.
18.3 Tvist med anledning av Avtalet ska avgöras av Stockholms tingsrätt. Kunden har dock rätt att väcka talan vid rätten i den ort där Kunden har sin hemvist i enlighet med 10 kap. 8a § rättegångsbalken.